آکادمی هنرهای رزمی زوزه

آموزش دفاع شخصی - غلبه بر ترس - آکادمی زوزه

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
⭐️⭐️⭐️الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ 🖋 کاربر گرامی ؛ مطالب وبسایت زوزه مطابق با شئونات اسلامی است و مطالب روزانه مورد اصلاح و بررسی قرار می گیرند ؛ در صورت مشاهده ی هر گونه مورد غیر اخلاقی حتما گزارش دهید.⭐️⭐️⭐️
دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

فیلم رزمی

آموزش دفاع شخصی

چگونه ترسمان را در مبارزه کنترل کنیم

شاید شنیده باشید که می گویند “ترس قاتل ذهن انسان است.” این جمله درست است ، مگر اینکه بتوانیم ترس را کنترل کنیم.بسیاری از افراد نگران هستند نتوانند از مهارت های رزمیشان در شرایطی که واقعا به آن نیاز دارند استفاده کنند. حتی اگر شما به طور منظم تمرین کنید ، تفاوت زیادی بین تمرین در فضای امن یک سالن نسبت به شرایط غیرقابل پیش بینی در دعوای خیابانی وجود دارد.

در هنگام دعوا باید چیز هایی را در نظر داشته باشید ، مثل اینکه آیا او مسلح است؟ آیا او تخت تاثیر مواد مخدر است؟ آیا دوستانی دارد که ممکن است در دعوا به او ملحق شوند؟ جواب این سوال ها بر نوع تمرین شما تاثیر می گذارد.

ترس از این شرایط عادی است. چگونه مواجه شدن با این شرایط اهمیت دارد. در این مقاله ما سه روش برای کنترل و غلبه بر ترس در هنگام دعوا را برای شما ارائه کرده ایم.

سه تاکتیک موثر برای مقابله و از پا نیفتادن در برابر ترس وجود دارد:

 

۱- ترس را بپذیرید.

زمانی که بدن شما شروع به عرق ریختن و ترسیدن می کند ، ضربان قلبتان بالا رفته و سرعت نفس کشیدنتان افزایش می یابد شما در حال تخلیه آدرنالین هستید. این واکنش بدن شما در حالت هایی مثل پرش های بلند یا دعوا به وجود می آید و به شما کمک می کند مدت طولانی تری زندگی کنید!

مشکلتان را بازبینی کنید! بدانید که بدنتان در حال آماده شدن برای انجام کار است. بله ، ممکن است دستان شما بلرزند ، یا قلبتان به سرعت بزند ، یا توانایی راه رفتنتان تضعیف شود. این به این خاطر است که بدن شما در حال افزایش سرعت ، قدرت و ضریب تحمل درد است. این را بدانید و به فال نیک بگیرید.

این تخلیه آدرنالین را می توان به سوار شدن بر پشت اسب های وحشی تشبیه کرد ، اگر درحالی که هیچ کنترلی بر روی آنها ندارید به این سو و آن سو بتازند ، کارتان تمام است… اما اگر بتوانید آن اسب ها را مهار کنید ، یعنی از آدرنالینتان استفاده کنید و همه نیروی اضافی تان را در جای درست استفاده کنید ، خودتان هم از کارهایی که قادر خواهید بود انجام دهید متعجب خواهید شد.

 

۲-تنفستان را کنترل کنید.

در بسیاری از ورزش ها ، مثل دویدن یا تمرین هایی مثل یوگا و مراقبه بر این نکته که کنترل تنفس کنترل تمام بدن است تاکید می کنند. در هنگام ترس و احتمال به وجود آمدن دعوا باید نفس کشیدنتان را به خوبی کنترل کنید.

سعی کنید هوا را از بینی وارد کرده و از دهان خارج کنید. این کار در زمانی که باید تشخیص دهید چه اتفاقی افتاده است شما را آرام و منطقی نگه می دارد.البته همه این موضوعات در حاشیه قرار می گیرند. در وسط دعوا مطمئنا نفس کشیدن شما تند خواهد شد. این طبیعی است و بخشی از کار ماهیچه هاست که برای عضله های پرکار اکسیژن تامین کنند. فقط اجازه ندهید نفس کشیدن جلوی کار شما را بگیرد.

 

۳- حساسیت زدایی کنید. باید این کار را در تمرینات انجام دهید. این چیزی نیست که برای اولین بار در وسط دعوا به فکرش بیفتید.

وقتی سربازان جدید به ارتش ملحق می شوند ، به سرعت آنها را در شرایط مبارزه قرار نمی دهند. تمرینات اولیه با استرس و نرمش آغاز می شود ، در این زمان است که فرمانده ها فریاد می زنند و سربازان اشک میریزند. بعد از مدت کوتاهی که به این شرایط عادت کردند ، دیگر این شرایط برای آنها استرس زا نیست.

بعد از آن آنها وارد مراحلی با استرس بیشتر مثل رژه هماهنگ ، پر کردن اسلحه در حالت اضطراری و عبور از موانع می شوند. تا زمانی که بتوانند در حالی که یک اسلحه سنگین اتوماتیک را در زیر سرشان گرفته اند از زیر سیم خاردارها سینه خیز بروند، که در حالت عادی می تواند باعث فلج شدن افراد شود.

نکته اصلی این کار پیشرفت در آن است. در شروع کار مقدار استرس کم است و این به تدریج افزایش می یابد تا شما بتوانید به آن عادت کنید. این دقیقا همان چیزی است که در تمرینات باید انجام دهید.

وقتی تمرین جدیدی انجام می دهید ممکن است گند بزنید یا یک مشت در صورتتان بخورد. بعدها می فهمید که این چیز مهمی نیست. زمانی که ماهرتر شدید با هم تیمی های ماهرتری هم تمرین می کنید که باعث به وجود آمدن استرس های ذهنی و جسمی برای شما می شود. قبل از این که فکرش را هم بکنید ممکن است با فردی روبرو شود که بخواهد شما را “مثل ماست” به دیوار بچسباند یا زیر رگباری از مشت و لگد قرار گیرید.

مسابقه دادن تمرین خیلی خوبی برای دفاع شخصی است. مسابقه باعث می شود به سختی تمرین کنید و همچنین تحت شرایط پر استرسی قرار بگیرید. این استرس که به شما وارد می شود و تجربه ای که در این مدت کسب می کنید باعث بهتر شدن بیش از پیش شما می شود. در نتیجه ، خیلی نگران ترستان نباشید ، این واکنش طبیعی است. تفاوت میان کسانی که مبارزه می کنند و کسانی که تسلیم می شوند در ترسیدن نیست ، در کنترل کردن آن است.

 

آموزش دفاع شخصی – غلبه بر ترس

وبسایت زوزه تکنیک های مبارزه

به این پست امتیاز دهید.
1,089 views مشاهده
دیدگاه کاربران انتشار یافته : ۰ - در انتظار بررسی : 21
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.